Laptop Café Blog - Laptop, tablet, netbook használat és javítás, tippek, ötletek - Laptopszerviz Pesten és Budán

Gigantikus akkumulátor telepet létesített a Tesla

2018. március 04. - laptopcafe

Lítiumion-akkumulátorok működtetnek egy komplett város

tesla akkumulator farm

A gazdaságos, olcsó, környezetbarát és hatékony energiatermelés és felhasználás a 21. század egyik legnagyobb problémája, melyre minden vállalat a maga módján próbál megoldást találni. A Tesla értelemszerűen akkumulátorainak segítségével próbálja meg hatékonnyá és olcsóbbá tenni az energiatermelést és felhasználást.

A cég Dél-Ausztráliában létesített akkumulátor telepe mintegy 60%-kal nagyobb az eddig létesített telepekhez képest és nagyjából 30%-kal csökkenti az energia árát a végfelhasználók számára.

Miért pont akkumulátor?

Ausztráliában a villamos energiát teljes egészében nap és szélerőművek biztosítják. Ezek ugyan környezetbarát és olcsó energiaforrást biztosítanak, viszont kapacitásuk nagymértékben függ az időjárási körülményektől, hurrikánok és árvizek is veszélyeztetik az ellátást. Mivel szélcsendes időben, éjszaka is szüksége van a lakosságnak elektromos áramra, ezért ilyenkor alternatív megoldásokkal kell azt pótolni, hagyományos erőművek kapacitását kell igénybe venni, ez pedig értelemszerűen megdrágítja az áram végfelhasználói árát.

tesla akkumulator telep

A Tesla Inc – a legnagyobb villamos-energia tároló és megújuló energiaforrásokat kihasználó eszközöket fejlesztő cég, mely alapvetően elektromos meghajtású autók fejlesztésével, gyártásával és forgalmazásával foglalkozik. Mivel az elektromos autók esetében az akkumulátor kapacitása, teljesítménye és töltésének gyorsasága a használatot alapvetően befolyásoló tényező, ezért ennek fejlesztésére fordítják a legtöbb forrást.

tesla akkumulator packA Tesla által létesített PowerPack akkumulátorfarm 100 megawatt kapacitású és 129 megawattóra energiakivételt biztosít a régió számára. A Hornsdale szélerőműhöz csatlakozva lényegében egy gigantikus UPS, szünetmentás tápként működik. Az erőmű fölös kapacitását eltárolja és szükség esetén a háztartások számára leadja. Az energiatermelés és felhasználás, az akkumulátoroknak köszönhetően tervezhető és optimalizálható lesz.

A 100MW/129MWh teljesítőképesség és leadott energiamennyiség jelenleg egyedülálló a világon. A második helyezett akkumulátorfarm, mely Kaliforniában található, mindössze 80MW-os. A Tesla ausztráliai rendszere Tesla PowerPack 2 akkumulátorokra épül és 4000 háztartás egynapi áramszükségletét biztosíthatja szükség esetén. A teljes rendszer kiépítése után a lítium-ion akkumulátortelep 30 000 otthon egynapi áramellátását biztosítja majd.

Lítiumion-akkumulátor – egy hordozható energiaforrás, melyben lítiumionok gondoskodnak az elektromos áram tárolásáról, nagy előszeretettel alkalmaznak személyautókban és laptopokban. Mivel az akkumulátor élettartama véges, a töltési ciklusok után folyamatosan csökken a kapacitása, ezért a gyártók folyamatosan kutatják és fejlesztik.

Akkumulátortornyokból épített rendszer

Az ausztrál akkumulátor telepen több száz PowerPack torony áll, ezek mindegyike 16 darab lítium-ion akkumulátort tartalmaz, a teljesítményük nagyjából öt akkumulátor megawattonként. A telepek típusa a hírek szerint megegyezik a Tesla S és Tesla X modellekben található elemekkel. A rendszer hatékonyságára jellemző, hogy telepítését követően megszűnt az áramhiány Dél-Ausztráliában, sőt a fölös kapacitást más régiókba exportálhatják.

Gigantikus, lítiumion-akkumulátor telepet létesített Dél-Ausztráliában a Tesla cég. Ha szeretnél még néhány érdekes és izgalmas témával megismerkedni, az alábbiakat ajánljuk:

akku csere, töltés, alternatív akkumulátor vásárlása, hálózat tervezés, tech kütyü, teljesítmény javítás

A bejegyzés trackback címe:

https://laptopcafe.blog.hu/api/trackback/id/tr3713714830

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Medgar 2018.03.05. 08:29:53

"Ausztráliában a villamos energiát teljes egészében nap és szélerőművek biztosítják. "
Ilyen baromságot miért kell leírni?

morph on deer 2018.03.05. 08:40:04

@molnibalage:
Mármint minek nincs értelme?
A cikknek, vagy az akkumulátorfarmoknak?

GyMasa 2018.03.05. 08:44:55

...A Tesla által létesített PowerPack akkumulátorfarm 100 megawatt kapacitású és 129 megawatt/h energiakivételt biztosít a régió számára...
NEM.
A MW az a teljestmeny, a MWh pedig az energia.
MW/h na, olyan az nincs.

GyMasa 2018.03.05. 08:47:33

@morph on deer:
...A cikknek, vagy az akkumulátorfarmoknak?...
A cikk tartalmilag nagyon gyenge.
Az akkumulatoroknak pedig csak akkor van ertelme, ha az ember tudomasul veszi hogy hihetetlenul dragak. Ennek a telepnek is az a baja, ahogy irjak, hogy 30000 lakast tud 1 napig ellatni. Mi van akkor, ha 30 oras szelcsend van? AKkor 6 oraig coki van, es lehet ulni a sotetben?

halaloszto 2018.03.05. 08:51:58

@Medgar: bekezdésen belül cáfolja önmagát...

Pirx 2018.03.05. 08:58:48

Hát a mértékegységek környékén elég nagy a zűrzavar. Kicsit tanulmányozni kéne ezeket

https://hu.wikipedia.org/wiki/SI_mértékegységrendszer

tudasbazis.sulinet.hu/hu/termeszettudomanyok/fizika/fizika-8-evfolyam

movie 2018.03.05. 09:02:54

@GyMasa: és még nem is beszéltünk a nagy találmányról: a szünetmentás egységről.

GyMasa 2018.03.05. 09:12:23

@GyMasa:
...www.thestreet.com/story/14400572/1/elon-musk-s-tesla-wins-gamble-on-australian-battery-park-giveaway.html...
De megkozelithetjuk az ar iranyabol is
A fenti cikk alapjan a telep 419millio USD-be kerult es 100MW teljesitmeny leadasara kepes.
az IEA szerint egy nem konbinalt ciklusu gazeromunek a fajlagos ara 2015-ben 779 USD/kWh volt.
Es egy ilyen eromu addig szolgaltat energiat, ameddig adagolod neki az uzemanyagot.
Ugyanitt az atlagos akkumulatortelep ara 864 USD/kWh volt. Ami melle meg fel kell epiteni annyi idojarasfuggot, amennyi Atlagban ugyanakkora teljesitmenyt termel meg.
Tehat, ha egy szelfarm /napelem eves atlagos rendelkezsere allasa 10-20% kozott van, akkor ahhoz, hogy az akkuteleped mukodni tudjon, 5x-10x akkora beepitett kapacitasra van szukseged nap-es szeleromubol, mint fosszilisbol.
Az IEA tanulmany szerint tehat a szeleromu atlagos ara 1661USD/kWh a napeleme pedig 2921USD/kWh
Akkor most ezt felszorozva 5x-10x, az jon ki, hogy a 779USD/kWh koltsegu fosszilis eromuvetki lehet valtani valahol a
- 5x1661USD/kWh+864USD/kWh = 9169 USD/kWh (20%-os rendelkezesre allasu onshore szeleromu)
ES
- 10x2921USD/kWh+864USD/kWh = 30074USD/kWh (10% rendelkezesre allasu napelem)
Tehat, meg egyszer:
- 779USD/kWh (varhato elettartam 30-50 ev)
- 9169USD/kWh (Varhato elettartam 15 ev a szeleromure, es <10ev az akkura)
- 30074USD/kWh (Varhato elettartam 30 ev a napelemre es <10 ev az akkura)
Aztan, ezek utan dontsd el, hogy megeri-e?

GyMasa 2018.03.05. 09:13:41

@movie:
...a szünetmentás egységről...
Az mit csinal? Teat foz?
Es CSAK mentasat?
De en azt utalom!!!
:-)

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2018.03.05. 09:15:12

Múltkor kiszámoltam, pár perc Paks. Röhögnöm kell.

mj112 2018.03.05. 09:26:05

A téma érdekes, megérdemelt volna egy kicsit hozzáértőbb cikkírót...

telkoe 2018.03.05. 09:29:03

Tanulsagos cikk, kiderul belole hogy a laptopcafe.hu marketingeset jol pozicionaltak az indexnel, viszont kisse butacska es barmilyen hulyeseget leir.
Az ausztraliai energiatermeles eleg masszivan szenalapu www.aer.gov.au/system/files/State%20of%20the%20energy%20market%202014%20-%20Complete%20report%20%28A4%29_0.pdf

Aki elhiszi, hogy olyan ceg tud laptopot javitani es szakszeruen tanacsot adni szunetmentes tap temaban ahol a munkatars szerint MW/h a teljesitmeny mertekegysege, az forduljon bizalommal a laptopcafe.hu csapatahoz.

morph on deer 2018.03.05. 09:41:59

@GyMasa:
“Mi van akkor, ha 30 oras szelcsend van?”

Azt azért nem hiszem, hogy erre még eddig senki nem gondolt, hanem csak lerakták ezt a rengeteg akksit, kerül amibe kerül, és reménykednek, hogy majdcsak lesz valahogy..!

Merem feltételezni, hogy van válasz a kérdésedre, legfelljebb nem itt és nem most. :)

morph on deer 2018.03.05. 09:44:34

@GyMasa:
“Az mit csinal? Teat foz?”

Megállás nélkül, ha nem vetted volna észre, de csak a szünetekben mentásat.

GyMasa 2018.03.05. 09:47:57

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:
...pár perc Paks...
Ja, GI-GAN-TI-KUS!
(tessek Frei Tamas arcat is odakepzelni)

FayRodisz 2018.03.05. 09:49:45

A sok sötétzöld balfasz már megint a fától nem látja az erdőt.

Már régen elkezdődött, csek ugye sem a média, sem az ilyen cikkírók nem rendelkeznek azzal az u.n. józan paraszti ésszel, amitől szabad szemmel elég jól látható az irányvonal. Lássuk a valóságot. Az elektromos energiával kapcsolatosan csak az energia áráról hallani. Mondok egy jó hírt, úgy 1 évtizeden belül ingyen lesz az energia.
A sok agyhalott sötétzöld meg bután fog kinézni az üres fejéből amikor a mostani sazámlájának a dupláját, vagy sokszorosát fogja kifizetni egy olyan számlára amin a drótegyenesítéstől a fűkasza élezésig minden baromság lesz aminek a kezdeti szárnybontogatásai már most is megtalálhatók a hangzatos hálózatfejlesztés, hálózat hozzáférés és a többi címszó alatt.
Választási lehetőség meg nem lesz, vagy fizeted vagy tekered a bringáddal a generátorodat.

Érted már sötétzöl barom, hogy hogyan csinálnak belőled hülyét?

GyMasa 2018.03.05. 09:50:50

@morph on deer:
...Merem feltételezni, hogy van válasz a kérdésedre, legfelljebb nem itt és nem most. :)...
Termeszetesen, van ra valasz!
Az a valasz, hogy fosszilis eromuvekkel termelik meg az aramot, amikor az idojarasfuggok eppen nem "ernek ra" (kb. az ido 80%-aban), csak errol valahogy MINDIG elfeledkeznek az ilyen cikkek.
Latod, ebben is konkretan leirtak, hoyg egesz Ausztraliaban CSAK megujuloval termelik az aramot. Ez pedig ordas nagy hazugsag.

GyMasa 2018.03.05. 09:57:07

@PRcikkíró:
Hat, ha osszeadjuk a gorben, akkor ez megvan jo 12 ora is. Azaz egy fel nap.
Akkor mar "csak" az ev tovabbi 364,5 napjan kellene valahogy villamosenergiat biztositani.
Micsoda sikertortenet!

GyMasa 2018.03.05. 09:58:46

@FayRodisz:
...Érted már sötétzöl barom, hogy hogyan csinálnak belőled hülyét?...
Nem erti, es soha nem is fogja.

$pi$ 2018.03.05. 10:02:21

"129 megawatt/h energiakivételt biztosít a régió számára. "

Hát az nagyon kevés. Négy perc Paks? :D

$pi$ 2018.03.05. 10:07:16

@GyMasa: "osszilis eromuvetki lehet valtani valahol"

És ráadásul az aksikat pár évente cserélni kell. :( És megsemmisíteni vagy újrafeldolgozni, ami jelentős környezetkárosítással jár.

Ha meg kigyullad, akkor az isten se oltja el. A minap néztem a "Grand Tour" epizódját, elmondták, hogy a karambolos elektromos autót még három nap után is oltották, mert gondolt egyet és újra kigyulladt.

Kemény!

PRcikkíró 2018.03.05. 10:09:40

@GyMasa: Köszönöm a helyreigazítást, javítva.

röf 2018.03.05. 10:15:57

A Föld nyersanyag-készletei nem csak olajból, gázból, U238-235 -ből, hanem az említett akksi gyártásához szükséges anyagokból is végesek. Ráadásul nem túl sok állam birtokolja.
Ha még az akkumulátorok életciklusa végén esedékes megsemmisítést is hozzávesszük, nem olyan szuper találmány ez a fajta energiatárolás.

Szultán. 2018.03.05. 10:36:20

Az a hülye majom is nem elkezdett játszani a tűzzel? Azt a jó húst is bele lógatta, pedig az milyen jó nyersen...

GyMasa 2018.03.05. 10:46:27

@$pi$:
...És ráadásul az aksikat pár évente cserélni kell...
Hat, igen, ez bizony egy igencsak homalyos pontja az egesz rendszernek.
Ugye egy atlagos Liion akkura megadnak 1000 ciklust.
Ez ebben az uzemmodban ugyanannyi napnak felel meg.
Mivel ezek az akkupakkok nem tul elterjedtek, igy a pontos infok nem nagyon allnak rendelkezesre.
Pontos adatok a Tesla-kra vannak Musk-tol, de azok joval jobb kepet mutatnak, mert kb. 200 000 merfold utan meg az atlagos akku kapacitas is 90% felett van.
Persze, ezt nem tul egyszeru atszamolni a stabil uzemre.
A Tesla kb 200Wh/km energiat fogyaszt, ami nagyjabol 300Wh/merfold
Azaz 0.3kWh/merfold.
Az 200 000 merfoldre 60 000 kWh.
Egy Tesla 85-100kWh-s akkukkal kaphato, tehat a 100kWh-s akkunal 600 teljes ciklusnak fele meg, 85kWh-snal pedig 708-nak.
DE, nyilvan nem teljes ciklusokat hasznalnak az autonal, szoval, azt nem tudom, mennyire egyenerteku a ket szamitas.

$pi$ 2018.03.05. 11:18:05

@GyMasa: "Pontos adatok a Tesla-kra vannak Musk-tol"

Csakhogy azokat nem a Musk cége gyártotta. Akármilyen más statisztika ugyanúgy megfelel, nem kell a Teslát alapul venni.

A jelenlegi mélykisütésü akksikat jópár évig lehet használni, egy ekkora beruházás esetén viszont az igény a jópár évtized lenne az elvárás. Egy autó ha elmegy 10 évet már elég jó, egy villamos rendszer a gyárban 50 év múlva is muzsikál. Maximum karbantartást írhatsz elő, csapágyat lehet cserélni, de ha azt mondod, hogy az egészet újra kell építeni 10 év múlva, az gáz.

Jó esetben is 10 év után kezt megtérülni...

$pi$ 2018.03.05. 11:19:01

@Szultán.: "Az a hülye majom is nem elkezdett játszani a tűzzel? Azt a jó húst is bele lógatta, pedig az milyen jó nyersen..."

De az legalább ha szóltak neki, hogy ne kézbe fogva csinálja, akkor hallgatott az okos szóra. :D

has 2018.03.05. 11:23:32

@GyMasa: Mit vársz?4 Újságíró írta!

GyMasa 2018.03.05. 11:25:50

@$pi$:
... nem kell a Teslát alapul venni...
Pedig az all a legkozelebb ehhez a projekthez.
...Jó esetben is 10 év után kezt megtérülni...
En nem vagyok benne biztos, hogy valaha is megterul.
Ehhez elsosorban az kellene, hogy az idojarasfuggokkel olcsobban lehessen - Osszessegeben - villanyt eloallitani, mint a fosszilisekel. De, ennek meg nem vagyunk nagyon a kozeleben, lasd a fenti, igencsak elnagyolt szamitasaimat.

GyMasa 2018.03.05. 11:39:34

@has:
Azt, hogyha nem ert hozza, akkor keresse meg az egyik villamosmernok baratjat, hogy pillantson ra.
Mondjuk, az, hogy hallgatott ram es utolag javitotta, az mar egy hatarozottan elorelepes!

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2018.03.05. 11:50:46

@Medgar: Mert divatos ma ekkora marhaságokat írni...
@morph on deer: Is-is.

$pi$ 2018.03.05. 12:00:23

@GyMasa: ... nem kell a Teslát alapul venni...
"Pedig az all a legkozelebb ehhez a projekthez."

Kizártnak találom. A Teslákba ilyen aksik vannak:
electrek.co/2016/11/01/tesla-battery-degradation/

"...Jó esetben is 10 év után kezt megtérülni...
En nem vagyok benne biztos, hogy valaha is megterul."

Én sem, ezért írtam, hogy "jó esetben". ;)

GyMasa 2018.03.05. 12:11:11

@$pi$:
"The Powerpack 2 has 200 kWh of storage, probably using the 21700 cell by the end of 2016."
Es, itt az akku leirasa. Azert ugyen is teljesen kulonbozik:
"21700 21-70, 2170 4200–4800 21 × 70 Announced by Samsung[54] and LG Chem in 2015 for electric bikes.[55] As of January 5, 2017 currently being produced at Tesla Gigafactory 1 for Tesla Model 3.[56]"
Es a Model 3-ban viszont ilyenek vannak.
Tehat, a Model S_ben nem ilyenek vannak, a Model 3-ban pedig igen.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2018.03.05. 12:26:57

@röf: Már ma ismerünk olyan atomerőművi technológiákat, amivel civilizációs léptékben kvázi végtelen hasadóanyag áll rendelkezsére, mint U mind Th vonalon...

röf 2018.03.05. 12:44:59

@molnibalage:
Ezt tudom, de ahhoz, hogy át lehessen terelni az emberiség energia-ellátását, vagy legalábbis annak meghatározó részét a tóriumos, vagy a műszaki lehetőségeink határán mozgó fúziós reaktorok területére, kevés lesz az az idő, ami a szén, szénhidrogén bányászat kimerüléséig hátra van.

GyMasa 2018.03.05. 12:53:41

@röf:
...szénhidrogén bányászat kimerüléséig hátra van...
Azutan majd az idojarasfuggokkel mesterseges uzemanyagokat fogunk eloallitani.
Nem feltetlenul lesz olcso, de pl fel lehet hasznalni a jelenlegi benzin/gaz/gazolaj infrastrukturat, es az autokat is.

$pi$ 2018.03.05. 13:06:49

@GyMasa: "Tehat, a Model S_ben nem ilyenek vannak, a Model 3-ban pedig igen."

Ah, igen hallottam, hogy végre nem ceruzaelemekkel hajtanak kocsit. :(

röf 2018.03.05. 13:07:15

@GyMasa:
De Te is tudod, hogy ezek a kuriózum-hajtóanyagok soha nem fogják a mai benzin- és gázolaj fogyasztást 100%-ban helyettesíteni.
Ahogy a gallyakkal és bokrokkal fűtött erőművi kazánok is csak arra valók, hogy túristáknak mutogassák őket.

Medgar 2018.03.05. 13:30:02

@Szultán.: Az a hülye majom is rájött, hogy napenergiával sohasem fogja megsütni a húst ezért fosszilis tüzelőanyagot használt.

GyMasa 2018.03.05. 13:48:35

@röf:
Szerintem ez mind csak a kereslet-kinalat egyensulyan mulik.
Ma a Hidrogenbontas hatasfoka kb 50%, tehat 2 kWh napelem-villanybol lesz 1 kWh energiatartalmu H2 gaz.
Aztan ehhez kell meg szen redox, es/vagy bioreaktor, amiben vagy katalizatorokkal, vagy valamifele bakteriumokkal eloallitjuk a kimeno uzemanyagot.
Csak villamos energia, meg viz meg a levego CO2-je kell hozza.
Az meg, hogy mondjuk 3%-os hatasfokkal lesz a nepenergiabol mesterseges benzin, csak reszletkerdes.
Mert akkor 33x akkora napelemfarmot kell telepiteni, mint most.
VIszont cserebe nincs szarozas az akkumulatorokkal, az onkisulessel, meg a vesztesegekkel.
A mubenzin ugyanugy elvan a sarokban a marmonkannaban, mint a koolaj alapu benzin.

Albert Ejstejn 2018.03.05. 13:52:25

@GyMasa: "...A Tesla által létesített PowerPack akkumulátorfarm 100 megawatt kapacitású és 129 megawatt/h energiakivételt biztosít a régió számára...
NEM.
A MW az a teljestmeny, a MWh pedig az energia.
MW/h na, olyan az nincs. "

Ha legalabb az altalanos iskola alsobb osztalyait kijartad volna, akkor tudnad hogy van olyan.
A postolo talan nem a legmegfelelobben fogalmazva, azt akarta irni, hogy az akkumlator tomb 129 MW teljesitmeny leadasara kepes. Vagyis leggyorsabban kb 40 perc alatt meritheto le max teljesitmenyen.

Albert Ejstejn 2018.03.05. 13:56:28

@GyMasa: "Ehhez elsosorban az kellene, hogy az idojarasfuggokkel olcsobban lehessen - Osszessegeben - villanyt eloallitani, mint a fosszilisekel. De, ennek meg nem vagyunk nagyon a kozeleben, lasd a fenti, igencsak elnagyolt szamitasaimat. "

Mar most is olcsobb termeszetesen hiszen a szel ingyen fuj, a nap ingyen sut, de ha meg a kornyezetpusztitas, olajhaboruk, a globalis felmelegedes arat is korrekten beleszamolnak a fosszilis energiaba, akkor egyertelmu lenne, hogy 100-szor 1000-szer olcsobb lenne a nap,szel energia.

GyMasa 2018.03.05. 14:20:19

@Albert Ejstejn:
...Ha legalabb az altalanos iskola alsobb osztalyait kijartad volna, akkor tudnad hogy van olyan...
Nem, nincs olyan.
Lehet MWh/h- ami pont egyenlo lesz a MW-tal, meg van olyan, hogy MWh.
De olyan, hogy MW/h nincsen.
Ahogy irtam:
A MW az a teljesitmeny mertekegysege
a MWh pedig az energiaje.
...A postolo talan nem a legmegfelelobben fogalmazva, azt akarta irni,...
Nem ertem, mit rugozol ezen, azota javitotta is.
Az pedig eleg szomoru, ha valaki blogot vezet, es csak ir ossze-vissza a vilagba, mindenfele leellenorzetlen dolgokat.
Ez, mondjuk rad ugyanugy igaz.
Mert, attol, hogy te erteni veled, hogy mirol ir cikket a posztolo, attol meg nem lesz helyes, amit leirt.
Es, az meg a te bajod, hogy te sem vagy tisztaban ezekkel a fogalmakkal.
...hogy az akkumlator tomb 129 MW teljesitmeny leadasara kepes. Vagyis leggyorsabban kb 40 perc alatt meritheto le max teljesitmenyen...
Raadasul, ha te kijartad volna az altalanos iskolat, es megtanitottak volna a leirt szoved ertelmezeset, akkor ertened, hogy a telep 129MWh energiat tud szolgaltatni, 100MW nevleges teljesitmennyel, azaz nem 40 perc alatt, hanem pont forditva, 1,29 ora alatt meritheto le teljesen.
SZoval, neked a javaslatom a kovetkezo altlanos iskolai anyagok atismetlese:
- Leirt szoveg ertelmezese
- Osztas (szamlalo, bevezo)
- Teljesitmeny, es energia.
- Kisebb arc.

GyMasa 2018.03.05. 14:24:38

@Albert Ejstejn:
Az elobbi hozzaszolasod alapjan teljesen nyilvanvalo, hogy veled teljesen felesleges meg csak elkezdni is ezt megbeszelni, mert nem rendelkezel az ahhoz szukseges alapveto ismeretekkel sem.
Azert elmondhatnad nekem, hogy ejjel is ingyen sut a nap?
Csak, hogy teljesen kepben legyek!

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2018.03.05. 14:31:17

@röf: A földgáz és szénkészletekből több évszázadra elég van. A probléma az, amit a légkörrel művelnek...

Albert Ejstejn 2018.03.05. 18:14:28

@GyMasa: "Azert elmondhatnad nekem, hogy ejjel is ingyen sut a nap?"

Az a baj, hogy te is abba kategoriaba tartozol, aki "Ha tudna hogy forog a fold, akkor kapaszkodna !" bazeg. Igen kepzeld a nap 24 oraban egyenletesen sut, csak a fold elfordul, es ezert nem latod.
IGEN FOROG A FOLD.
Es vagy a cikkben szereplo akkumlatorokkal, vagy globalis tavvezetek halozattal lehetne az ejszakai es nappali teruletek kozott szallitani az energiat. Ezenkivul a szel ejszaka is fuj, a tengereken meg szinte sosincs szel csend.

GyMasa 2018.03.05. 19:32:14

@Albert Ejstejn:
..bazeg...
Hogy neked milyen kibaszott mocskos szád van!
...Igen kepzeld a nap 24 oraban egyenletesen sut, csak a fold elfordul, es ezert nem latod...
És, akkor viszed utána a napelemeket , hogy mindig süssön rá a nap?
...Es vagy a cikkben szereplo akkumlatorokkal, vagy globalis tavvezetek halozattal lehetne az ejszakai es nappali teruletek kozott szallitani az energiat...
Latom, hogy iylen kérdések nem tudnak különösebben kizökkenteni a saját kis világodból, hogy
- Hogyan?
Meghogy
- Mennyiért?
Mert, gondolom, a világ 6 pontján letenni egy-egy naperőművet, ami el tudja látni az EGÉSZ földet, az ingyen van, ugye?
Meg építeni HVDC vezetékeket, úgy jó 40 000 km hosszban, az is csak ugy hipp-hopp kiesik a mezőre?
Az, ugye nem baj, hogy a gazdag Németország nem lápes már 10 éve megépíteni a saját, kb 1000km-es HVDC vezetékét az északi tengeri szélparkok, meg a Bajor, és Sváb ipari körzetek között, mert:
- Nem tudnak megegyezni a nyomvonalban
- A Póóógárok nem akarnak légvezetékeket bámulni.
- Elásni meg új tervek kellenek,
- És 40 Milliárd EUR lenne az ára.
...Ezenkivul a szel ejszaka is fuj, a tengereken meg szinte sosincs szel csend...
Ja, igen, annyira nincs, hogy a Dán, meg az UK Offshore tengeri szélerőműveknek csak 40% körüli a rendelkezésre állása.
Dánia:
energynumbers.info/capacity-factors-at-danish-offshore-wind-farms
UK:
energynumbers.info/uk-offshore-wind-capacity-factors
Még valami hasonló okosság?
A "terveid" alsó nagon is többezer Milliárd EUR-ba kerülnének, és, ha mégis megvalósítanánk őket, akkor lenne csak igazán drága az áram.
Ez itt a való élet, nem valami kiszabott SimCity, ahol csak leteszed a susnya közepére az 1 db szélkerekedet, aztán akkor a kis SImJaninak, meg a SimMártikának egyből van is ÁLLANDÓAN árama, ingyen, meg Örökre. Mindenféle távvezeték, vagy tárolóeszköz nélkül...

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2018.03.05. 19:39:33

@Albert Ejstejn: És ezzel mi a faszt kezdesz? Szállítási veszteség smafu? Az megvan, hogy a földfelszín fele a Csendes óceán?

Ház az évszkaok hatása? Hát a hálózat lengése...

Eszemfaszom megáll a zöldbalfasz hívőkön...

GyMasa 2018.03.05. 19:57:18

@molnibalage:
Ez gyanúsan cicuka érvelési technikája volt...
Bár a "Smartgrid" mega "Dánia 2050" még nem hangzott el.
Sem az "atomerőmű termelése hektikusan eltér az igényektől".

Albert Ejstejn 2018.03.05. 23:42:57

@GyMasa: "- Hogyan?
Meghogy
- Mennyiért?
Mert, gondolom, a világ 6 pontján letenni egy-egy naperőművet, ami el tudja látni az EGÉSZ földet, az ingyen van, ugye?
Meg építeni HVDC vezetékeket, úgy jó 40 000 km hosszban, az is csak ugy hipp-hopp kiesik a mezőre?"

Bezzeg az olajfurotornyok millioi, a tobb ezer kilometernyi olaj es gazvezetek, az olajtankerek a szenbanyak, meg persze az olajert folytatott haboruk azok persze ingyen voltak.
Az elmult 60-80 evben ezekre elkoltott dollar 100 ezer milliardokbol, siman kiepithetoek lettek volna a megfelelo strategiai helyeken a szukseges meretu naperomuvek, es a szukseges egyenaramu tavvezetek a halozatok. Ez csak politikai dontes kerdese lett volna. Es kizart, folleg ha a globalis eghajlat valtozas koltseget is hozzadjuk, hogy az ingyenes napenergia az dragabb legyen mint az olaj egetes.
Es egyebbkent is, NEM SZAMIT mennyibe kerul, ha otszor annyiba kerulne, akkor is csak azt szabadna hasznalni, mert belepusztulunk, es akkor sokra mengyunk az "OLCSO" foszilis energiaval.
De hangsulyozottan, az teljesen kizart, hogy az iszonyu kornyezetpusztitassal kibanyaszott, majd meg nagyobb kornyezetszennyezessel elegetett olajhoz kepest az ingyenes napenergia dragabb lehet, ez keptelenseg.

Albert Ejstejn 2018.03.05. 23:56:54

@molnibalage: "@Albert Ejstejn: És ezzel mi a faszt kezdesz? Szállítási veszteség smafu? Az megvan, hogy a földfelszín fele a Csendes óceán?
A halozati veszteseg lenyegtelen, energia van boven, annyival nagyobbra kell meretezni. Azt meg nem gondolhatod komolyan, hogy az oceanba nem lehetne tavveztek halozatot telepiteni.

"Ház az évszkaok hatása? Hát a hálózat lengése..."
Egesz europa tavveztek halozata ossze van kotve, ha azt lehet szabalyozni, akkor barmit.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2018.03.06. 00:04:39

@Albert Ejstejn: Ilyen az, amikor egy műszaki és természettudományos analfabéta kommentel...

eßemfaßom még áll 2018.03.06. 08:06:38

@Albert Ejstejn: Nem is értem miért nem építették még tele afrikát napelemmel. Biztos Orbán miatt.

GyMasa 2018.03.06. 08:48:58

@Albert Ejstejn:
...Bezzeg az olajfurotornyok....
Figyeljel, kiscsavo!
A vilag NEM Simcity, es nem egy tervgazdalkodasos kommunista diktatura.
Azokat a penzeket MASOK fektettek be a haszon remenyeben!
Majd, ha az idojarasfuggoknek lesz egy olyan eletkepes uzleti modelljuk, ami nem feltetelezi, hogy
- Minden egyes "ingyen" megtermelt kWh utan meg _VALAKI_ kifizeti az eladasi ar 3x-osat
- Es minden egyes kWe beepitett teljesitmeny MELLE valaki MASNAK telepitenie kell egy MASIk eromuvet, aminek a veszteseget MAS viseli, csak, hogy legyen ALLANDOAN aram.
- Nincs szukseguk kulon szabalyokra, amik felmentik a piac szabalyai alol oket
Es ennek ellenere kepesek lesznek egy gazeromuvel versenyezni az "inyges suto nappal" meg az "ingyen fujo" szellel megtermelt aramukkal, majd akkor terjunk vissza a temara. Jelenleg hiaba vannak ezek "ingyen" tobbe van a leves, mint a hus.
...Es egyebbkent is, NEM SZAMIT mennyibe kerul, ha otszor annyiba kerulne, akkor is csak azt szabadna hasznalni, mert belepusztulunk, es akkor sokra mengyunk az "OLCSO" foszilis energiaval...
Latom, te teljesen meroleges vagy a valosagra.

GyMasa 2018.03.06. 09:34:25

@eßemfaßom még áll:
Dehogyis!
Azert nem, mert az nem tudja _EGESZ NAP_ ellatni arammal a VI-LA-GOT!!!!444!

Albert Ejstejn 2018.03.06. 15:24:52

@molnibalage: Neked is azt tanacsolom kapaszkodj, mert forog a fold.

Albert Ejstejn 2018.03.06. 15:46:19

@GyMasa: "Azokat a penzeket MASOK fektettek be a haszon remenyeben!"

Azokat a penzeket elmult 100 evben a naperomuvekbe es a hozzajuk tartozo tarozos vizeromuvekbe is be lehetett volna fektetni, CSAK AZ EMBEREK, BUTAK, OSTOBAK, PRIMITIVEK, TUDATLANOK ROVIDLATOK, KAPZSIK.
Egy tengeri olajfurotoronyhoz kepest egy tukros naperomu, meg a szivattyus-tarozos eromu faek egyszerusegu. A parabola tukrot mar reg ismerjuk, az akkumlatorhoz meg, furunk egy ezer meter mely banyat, es a lent elhelyezett turbina termeli ejszaka az aramot, nappal meg visszapumpaljuk a felszini tarozoba a vizet.
Siman mukodhetnenek mar 100 eve mindenfele a foldon, es akarmenyibe kerult volna, azota ezerszeresen behozta volna az arat.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2018.03.06. 16:13:58

@Albert Ejstejn: Úgy érzem, hogy te büdösmacska vagy álruhában.

GyMasa 2018.03.06. 16:55:15

@Albert Ejstejn:
...Azokat a penzeket ...
Most irhatnek, de minek?
Lathatoan te egy olyan valosagban elsz, amire leginkabb az "alternativ" illik.
Sok sikert hozza!

Albert Ejstejn 2018.03.06. 22:33:44

@GyMasa: Hat igen legfeljebb azt irhatad volna, hogy nekem van igazam.

GyMasa 2018.03.07. 08:06:50

@Albert Ejstejn:
nem, nincs igazad, meg meg - khmm... _ tajekozatlan is vagy!

eßemfaßom még áll 2018.03.07. 10:21:15

@molnibalage: akkor már idézte volna forrásnak a blogját.

Ez szimplán csak egy másik eszement

telkoe 2018.03.07. 12:46:36

@PRcikkíró: Az eddig is egyertelmu volt, hogy nem onallo iras, de a kesz anyag atirasakor is sikerult par vaskos hulyeseget beletenni es sajat magadnak is ellentmondani. De biztos vannak olyan jo tulajdosagaid amiert megeri a fonok urnak ennyire igenytelen marketingre kolteni.

GyMasa 2018.03.09. 10:35:09

@Albert Ejstejn:
Igen, es mind tudjuk, hogy csak te vagy helikopter!
Mi csak vagyakozunk oda...
LAPTOPCAFÉ - www.laptophardware.hu - Laptop szervíz Budapest - 13. kerület: Angyalföld. Webáruház és szakszerviz Pesten és Budán - Notebook alkatrészek minden típushoz. Ingyenes laptop kijelző csere, javítás. Szerelési tippek - kijelzőcsere házilag. Vírusirtó program telepítése hotdozható számítógépre - javító műhely budapest. Akkumulátor töltő, billentyűzet minden laptoptípushoz. További kulcsszavak Google kereséshez: PC meghibásodás - laptop_töltő - - számítógép megjavítása Budapesten - Béke út, Fehérvári út - szakszerű kiszolgálás
süti beállítások módosítása